Aktiv Randori - söndagar 12.00 - 13.30

Kungsbacka sporthall

Nystad Stadsutveckling AB har med hjälp av Serneke byggt Kungsbacka sporthall som stod färdigt vid årsskiftet 2020/21.

Kommunen hyr Kungsbacka sporthall som används av både skolidrott och föreningsliv. Idrottshallarna ligger intill badhuset på den plats där Aranäshallen B tidigare låg.

Kungsbacka sporthall består av två fullstora idrottshallar och två mindre motionshallar och ligger granne med badhuset. I Kungsbacka sporthall finns plats för bollsporter inför publik med upp till 1 000 personer. Aranäsgymnasiet och Hålabäcksskolan kommer att ha sina idrottslektioner här och föreningar har plats för att träna allt från bollsport, gymnastik, budo, till seniorgympa.

Det finns även möjlighet till servering vid evenemang i en kafédel med utsikt över parken intill, en samlingsdel, kontor för idrottslärare, kansli för handbollsklubben HK Aranäs, och inte mindre än fjorton omklädningsrum.